无所从来 亦无所去

Eyes On Me - 王菲

Whenever sang my songs
每当我独自
On the stage , on my own
在舞台上唱着歌
Whenever said my words
每当我自言自语
Wishing they would be heard
总希望他们能够听到

I saw you smiling at me
我看见你在向我微笑
Was it real or just my fantasy
这到底是真实还是幻象
You’d always be there in the corner
你总是站在那个小酒吧
Of this tiny little bar
不起眼的角落里
My last night here for you
我在这里的最后一夜
samg old songs , just once more
为你再唱一曲老歌
My last night here with you ?
这是我陪你的最后一夜吗?
Maybe yes , maybe no
我难置可否
I kind of liked it your way
我喜欢
How you shyly placed your eyes on me
你用羞涩的眼光看着我的方式
Oh , did you ever know ?
哦,你可知道
That I had mine on you
我也注视着你啊
Darling , so there you are
亲爱的,你就站在那里
With that look on your face
脸上还是那样的表情
As if you’re never hurt
仿佛你从未受伤
As if you’re never down
似乎你不曾失败
Shall I be the one for you
我能否成为那个
Who pinches you softly but sure
轻柔地拧你却对你满怀信心的人呢?
If frown is shown then
如果你皱起眉头
I will know that you are on dreamer
我将知道你还未迷失方向
So let me come to you
让我靠近你吧
Close as I wanted to be
如我所愿近到
Close enough for me
足够让我
To feel your heart beating fast
感受到你快速的心跳
And stay there as I whisper
并像低声细语般守在你身边
How I love you peaceful eyes on me
多喜欢你看着我的平静的目光
Did you ever know
你可知道
That I had mine on you
我也注视着你啊
Darling , so share with me
亲爱的,向我倾诉吧
Your love if you have enough
你那深沉的爱意
Your tears if you're holding bac
还有你强忍住的泪水
Or pain if that’s what it is
与痛苦
How can I let you know
我如何才能让你知道
I’m more than the dress and the voice
我不只是有装扮和声音
Just reach me out then
伸手碰一下我
You will know that you’re not dreaming
你将明白自己并非身处梦境
Darling , so there you are
亲爱的,你就站在那里
With that look on your face
脸上还是那样的表情
As if you’re never hurt
仿佛你从未受伤
As if you’re never down
似乎你不曾失败
Shall I be the one for you
我能否成为那个
Who pinches you softly but sure
轻柔地拧你却对你满怀信心的人呢?
If frown is shown then
如果你皱起眉头
I will know that you are on dreamer
我将知道你还未迷失方向


评论

©  | Powered by LOFTER